13. základní škola Plzeň,
Habrmannova 45,
příspěvková organizace

Hodnocení v přírodovědných předmětech

 Zásady hodnocení v přírodovědných předmětech – přírodopis, zeměpis, fyzika, chemie
 Podklady pro klasifikaci
  • ústní zkoušení
  • písemné testy
  • aktivita v hodině
  • samostatná práce v hodině
  • orientační opakování
  • tematické práce
  • referáty na určené téma
  • domácí práce
  • skupinová práce
  • vlastní aktivita – příprava referátů - prezentací po upřesnění tématu s vyučujícím
  • praktické využití znalostí, laboratorní práce – sestavení el. obvodu, sestavení filtrační aparatura a provedení filtrace, praktické poznávání přírodnin, topografická práce s mapou…
 Podmínkou úspěšného zvládnutí učiva je pravidelná domácí příprava
 
             Klasifikace žáků při dlouhodobé nemoci
 
  • běžná nemoc (1 týden) – úleva 1 vyučovací hodiny z vyučovacího předmětu
  • krátkodobá absence (1den až 1 týden) – žádná úleva pokud se jedná o učivo, které bylo probráno před absencí
  • nemoc nad 2 týdny – úleva z předmětu týden
  • opakované nemoci – nepřítomnost nad 90 h/čtvrtletí – přezkoušení z učiva za celé čtvrtletí (termín po dohodě učitele s žákem)
  • důležité písemné práce dopsat po dohodě mezi učitelem a žákem (v klasifikaci mít alespoň 3 známky za čtvrtletí, u předmětu s 1 hodinovou dotací – 1 známka)
 
Žák je povinen ihned po absenci si doplnit probrané učivo.
 
          Pravidla hodnocení laboratorní práce
  • správné řešení, úplnost vypracování
  • spolupráce, pomoc ve skupině, tolerance vůči ostatním
  • pečlivost vypracování
  • úprava laboratorního protokolu
  • dodržení termínu odevzdání    
                                            
            Zásady hodnocení tematických a domácích prací 
  • jasnost, srozumitelnost
  • odborná správnost
  • vlastní originalita zpracování
  • úprava
  • dodržení termínu
  • dodržení zadání (rozsah, formát, úpravy,...)
  • zdroje informací
Pokud žák pouze vytiskne stránky z internetu, bude mu práce vrácena  při následném odevzdání již nemůže být hodnocena stupněm 1. Totéž platí i při nedodržení některých z výše uvedených zásad (např. nedodržení termínu,...).
Nemá-li žák možnost vypracovat tematickou práci doma (je-li potřeba internet), může ji po předchozí domluvě s vyučujícím vypracovat ve volném čase ve škole.

 

Design by SITMP